2015 ápr 30

Több kiállító, több látogató és fantasztikus hangulat: BioFach 2015

Nincs hozzászólás

2015. február 11. és 14. között ismét megrendezésre került a világ legnagyobb szakmai bio kiállítása és szakmai összejövetele a BioFach és Vivaness 2015 Nürnbergben, Németországban. A kiállításon ez évben megközelítőleg 44 000 látogató vett részt, akik 136 országból utaztak a helyszínre. A szervezők szerint idén több mint 5%-os növekedést mutatott a látogatók száma az előző évhez képest.

2015. február 11. és 14. között ismét megrendezésre került a világ legnagyobb szakmai bio kiállítása és szakmai összejövetele a BioFach és Vivaness 2015 Nürnbergben, Németországban. A kiállításon ez évben megközelítőleg 44 000 látogató vett részt, akik 136 országból utaztak a helyszínre. A szervezők szerint idén több mint 5%-os növekedést mutatott a látogatók száma az előző évhez képest.

A kiállítók évről évre nagyobb létszámban vesznek részt a kiállításon. Idén összesen 2348 cég és egyéb szervezet színesítette a rendezvényt, közülük 202-en a Vivanesst, a kozmetikai termékek szakkiállítását. Összesen 10 kiállító térben és egy külön épület részben kapott helyett a BioFach és a Vivaness Kongresszus. A biovilág újdonságait ismét az Újdonságok Standján lehetett megtekinteni.

A kiállítók közül Hollandia volt az Év országa, aminek köszönhetően több mint 90 kiállító termékeit csodálhatták meg a látogatók, több mint 300 m2-en. A kiállítótérben több helyen is büszkén hirdették, hogy Hollandiának egyik, egyre erősödő export terméke az ökológiai gazdálkodásból származó élelmiszer. Érdekességként ennek ellenére ökológiai termelésből származó tulipánt is bemutattak a standon.

Idén a kiállítás mellett számos konferencia és szakmai szekció is megrendezésre került, amikre szintén óriási nagy volt az érdeklődés. A hivatalos adatok szerint azokon is mintegy hétezren vettek részt.

Az előadások számos érdeklődőt vonzottak

Az előadások számos érdeklődőt vonzottak

Számos termék közül idén az olívabogyó, illetve olívaolaj igen hangsúlyos szerepet kapott. A három nap alatt a kiállítók a folyamatos kóstoltatás mellett bemutatták a látogatóknak a jó minőségű olajat, annak teljes előállítási folyamatát.

A BioFach Olive Oil Award 2015 (Biofach olívaolaj Díj 2015) mellett számos más díj is kiosztásra került, mint az „Év legjobb új terméke”, a Mundus Vini BioFach biobor díj. Idén egy új díjkategória is megjelent, a „Free from” díj, ami lefordítva talán a „Mentes” kategóriának felel meg. Ebben számos olyan terméket minősítettek, mint az élesztő-, glutén-, laktóz-, búza-, tojásmentes termék.

Idén a vegán étkezés követői is igen komoly számú, több mint 730 gyártótól származó terméket csodálhattak meg. A nagy kiállítói létszám és az egyre szélesedő paletta azt mutatja, hogy egyre népszerűbb ez a szegmens is az étkezésben.

Az egyes országokat tekintve Németország 630 kiállítóval idén is önálló pavilonnal büszkélkedhetett, de Olaszország (297), Spanyolország (117), Franciaország (114) és Hollandia (99) is komoly részt vállalt a kiállítás sikerében.

Magyarország méretében kisebb területtel, de 15 kiállítóval vett részt a 2015. évi BioFachon. A termelői, feldolgozói és kereskedői oldal mellett képviseltette magát a Magyar Biokultúra Szövetség és a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. is, akiknek munkatársai a szakmai képviselet mellett magukra vállalták a magyar termék kóstoltatását és közvetlen népszerűsítését is. A főként Rózsa Péter által felajánlott biotermékekről a látogatók igen elismerően nyilatkoztak, az általa szervezett, zömében Balmazújváros térségéből érkezett zenészek, táncosok élő magyar népzenéje és néptánca mellett.

A Biokontroll Hungária Nonprofit Kft standja

A Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. standja

A magyar stand vidám hangulata számos érdeklődőt vonzott nap mint nap a szakmai tárgyalások szünetében. Gyakran rohanó, gondterhelt üzletemberek is a zenét meghallva meg-megálltak, jó volt látni arcukon a változást, amit kiváltott a szívükhöz elérő népzene és néptánc.

A magyar stand vidám hangulata sok érdeklődőt vonzott

A magyar stand vidám hangulata sok érdeklődőt vonzott

A termékek közül a bio alakor sör sem maradhatott ki

A termékek közül a bio alakor sör sem maradhatott ki

A tárgyalások is jó hangulatban folytak

A tárgyalások is jó hangulatban folytak

A szokásos látogatókon, üzleti partnereken túl számos hazai személyiség, ismert politikus, állami vezető, közéleti szereplő is képviselte hazánkat ezen a világtalálkozón, természetesen meglátogatva a magyar kiállítókat is. Mindannyian hitet tettek a magyar ökológiai gazdálkodás fejlesztése, megbecsülése mellett.

Petra Wolf, a NürnbergMesse igazgatótanácsának tagja így nyilatkozott: „Az ökológiai ágazathoz hasonlóan, a BioFach és a Vivaness is lenyűgöző a változatosságával, minőségével és dinamizmusával. Gazdasági és politikai jelentőségük szintén megkülönbözteti őket, csakúgy, mint a bemutatott termékek iránti szenvedély. A látogatók számának növekedése mellett különösen nagy örömmel töltött el minket a kiállító standokon tapasztalt nagyszerű hangulat. Már alig várjuk a következő évi rendezvényt.” A nagyszerű hangulatot tekintve a hölgy bizonyára a magyar standra utalhatott.

A nürnbergi BioFach egy kiállítás sorozat része, melyet a világ hat kulcsfontosságú gazdasági területén rendeznek meg, így az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban, Indiában és Dél-Amerikában. Ezek a rendezvények alkalmat teremtenek, hogy kereslet és kínálat egy helyen találkozhasson, ugyanakkor egyaránt megjelennek a nyersanyagok és a feldolgozott termékek, a gyártók és a kereskedők is. A médián keresztül pedig a világ lakossága is betekintést nyer a biovilág történéseibe.

Kiállítók a magyar standon: Omega Bázis Kft., Organic Kingdom Kft., Biola Biokozmetikai Kft., Natur Gold Farms Kft., Biohungaricum Kft., Biopont Kft., Bóra Kft., I Love Bio Kft., Pannon Trade Kft., Rédei ’97 Bt., Schmidt und Co Kft., Silvestris és Szilas Kft.

A Biopont standja

A Biopont standja (Fotó: agrarmarketing.info.hu)

Rusói Réka – Orosz Gábor
(Biokultúra 2015/2)

[felül]