Tisztelt ökológiai gazdálkodásra támogatására pályázó Partnerünk!
A Vidékfejlesztési Program keretén belül meghirdetett ökológiai gazdálkodásra történő áttérés és ökológiai gazdálkodás fenntartása támogatás igénybevételéhez a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal adategyeztetés végett az ehhez szükséges adatokat részünkre megküldte. Amennyiben esetlegesen ellentmondás van a hozzánk bejelentett adatok és az MVH által adategyeztetésre átadott adatok között (pl. név, lakcím, területi adatok stb.), akkor az MVH által megadott adatokhoz igazítjuk nyilvántartásainkat annak érdekében, hogy a támogatási kérelemben feltüntetett partneradatok teljes összhangban legyenek a nálunk nyilvántartottal.
Amennyiben ezzel nem ért egyet, kérjük, hogy mielőbb jelezze!
Tisztelettel:
Széles Viktória titkárságvezető
Az ökológiai gazdálkodásért illetékes hatóság – a NÉBIH – előírásai a Szankciókatalógus módosítására
Tisztelt Partnerünk!
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal által hozott határozat alapján Az eljárások listája a feltételrendszer előírásaitól való eltérésekre (Szankciókatalógus) alábbi pontjaiban meghatározott szankciókat a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. 2016. január 25-től nem alkalmazhatja.
- 9.4. Tiltott készítménnyel csávázott szaporítóanyag felhasználása
- 13.1. Engedély nélküli állatbeszerzés, amikor engedélyezhető lett volna
- 13.2. Engedély nélküli állatbeszerzés, amikor nem lett volna engedélyezhető (ha értelmezhető)
- 13.3. Szokványos állatok bevonása nem felel meg az előírásoknak
- 29.2. A szükséges hatósági engedélyek hiánya
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal 02.4/682-3/2016. határozata alapján a mezőgazdasági termékek és élelmiszerek ökológiai gazdálkodási követelmények szerinti tanúsításáról, előállításáról, forgalmazásáról, jelöléséről és ellenőrzésének eljárásrendjéről szóló 34/2013. (V. 14.) VM rendelet 15. § (1) bekezdése alapján a tanúsító szervezet által alkalmazható intézkedések a következők az itt található táblázatban rögzített esetekben (a többi esetben Szankciókatalógusunk egyelőre érvényben marad).
Ezekben az esetekben a Biokontroll Szankciókatalógusában rögzítettekkel szemben a következőket kell alkalmaznunk:
Sz1:
- Figyelmeztetés a szabálytalanságra írásban (15.§ a);
- A gazdasági szereplő számára a hibás gyakorlat megszüntetésének előírása (15.§ c)
- Ökológiai jelölés alkalmazhatóságát nem érintő szankció
Sz2:
- Tanúsítás részleges vagy teljes felfüggesztése (15.§ e)
- Ökológiai jelölés alkalmazhatóságát érintő szankció
Sz3:
- Tanúsítvány visszavonás (15.§ f)
- Tanúsítás részleges vagy teljes felfüggesztése (15.§ e)
- Bejelentés a jogsértés helye szerint illetékes igazgatóságnak (15.§ (3)
- Ökológiai jelölés alkalmazhatóságát érintő szankció
A fent megjelölt intézkedéseket az alábbi esetekben az alábbiak szerint kell alkalmazni.
Sz1:
Amennyiben a megjelölt szabálytalanság, vagy jogsértés sorának Sz1 oszlopában „1″ jelzés szerepel, az adott jogsértés esetében első intézkedésként szükséges a gazdasági szereplő figyelmeztetése mellett a hibás gyakorlat megszüntetésének előírása a gazdasági szereplő részére.
A szabálytalanság vagy jogsértés megszüntetése érdekében a tanúsító szervezet jogosult felszólítani a gazdasági szereplőt a hiányzó dokumentumok megküldésére, illetve rendkívüli ellenőrzést végezhet amennyiben szükségesnek ítéli.
A hibás gyakorlat megszüntetésére, vagy a hiánypótlásra maximálisan megjelölhető irányadó határidő 15 munkanap, amennyiben az adott jogsértés esetén egyéb határidő nem került megjelölésre.
Amennyiben a megjelölt határidőre a gazdasági szereplő a kért intézkedést nem teszi meg, az adott szabálytalanság, vagy jogsértés azon oszlopának megfelelő szankciót kell alkalmazni, ahol a „2″ szám szerepel.
Az intézkedés az ökológiai jelölés alkalmazhatóságát nem érinti.
Sz2:
Amennyiben a megjelölt szabálytalanság, vagy jogsértés sorának Sz2 oszlopában „1″ jelzés szerepel, az adott jogsértés esetében első intézkedésként szükséges a tanúsítás részleges vagy teljes felfüggesztése.
Amennyiben a megjelölt szabálytalanság, vagy jogsértés sorának Sz2 oszlopában „2″ jelzés szerepel, az adott jogsértés esetében második intézkedésként – Sz1 szankció kiszabását követően – szükséges a tanúsítás részleges vagy teljes felfüggesztése.
A szabálytalanság vagy jogsértés megszüntetése érdekében a tanúsító szervezet jogosult felszólítani a gazdasági szereplőt a hiányzó dokumentumok megküldésére, illetve rendkívüli ellenőrzést végezhet amennyiben szükségesnek ítéli.
A felfüggesztés időtartalma, mely a hibás gyakorlat megszüntetésére, vagy a hiánypótlásra maximálisan megjelölhető: 60 nap, amennyiben az adott szabálytalanság vagy jogsértés sorában ettől eltérő határidő nem került megjelölésre.
Amennyiben a megjelölt határidőre a gazdasági szereplő a kért intézkedést nem teszi meg, a tényállás tisztázását követően a jogszabálysértés bizonyítást nyer, az Sz3 szankciót kell kiszabni.
Az intézkedés az ökológiai jelölés alkalmazhatóságát érinti.
Sz3:
Amennyiben a megjelölt szabálytalanság, vagy jogsértés sorának Sz3 oszlopában „1″ jelzés szerepel, az adott jogsértés esetében első intézkedésként szükséges a gazdasági szereplő tanúsítványának visszavonása, tanúsítás részleges vagy teljes felfüggesztése, illetve bejelentés megtétele a jogsértés helye szerint illetékes megyei Kormányhivatal felé.
Amennyiben a megjelölt szabálytalanság, vagy jogsértés sorának Sz3 oszlopában „2″ jelzés szerepel, az adott jogsértés esetében második intézkedésként – Sz2 szankció kiszabását követően – szükséges a gazdasági szereplő tanúsítványának visszavonása, tanúsítás részleges vagy teljes felfüggesztése, illetve bejelentés megtétele a jogsértés helye szerint illetékes megyei Kormányhivatal felé.
Amennyiben a megjelölt szabálytalanság, vagy jogsértés sorának Sz3 oszlopában „3″ jelzés szerepel, az adott jogsértés esetében harmadik intézkedésként – Sz1 és Sz2 szankció kiszabását követően – szükséges a gazdasági szereplő tanúsítványának visszavonása, tanúsítás részleges vagy teljes felfüggesztése, illetve bejelentés megtétele a jogsértés helye szerint illetékes megyei Kormányhivatal felé.
Az intézkedés az ökológiai jelölés alkalmazhatóságát érinti.
A 889/2008/EK (rendelet 92d. cikk alapján kialakított szabálytalanságok és jogsértések kapcsán alkalmazandó intézkedések jegyzéke
Szabálytalanság vagy jogsértés megnevezése | Sz1 | Sz2 | Sz3 | |
Figyelmeztetés a szabálytalanságra írásban (15.§ a) és Előírja a gazdasági szereplő számára a hibás gyakorlat megszüntetését (15.§ c) Ökológiai jelölés alkalmazhatóságát nem érintő szankció* | Tanúsítás részleges vagy teljes felfüggesztése (15.§ e); (15.§ (2) Ökológiai jelölés alkalmazhatóságát érintő szankció | Tanúsítvány visszavonás (15.§ f) (15.§ (4) Tanúsítás részleges vagy teljes felfüggesztése (15.§ e) (15.§ (3) Bejelentés a jogsértés helye szerint illetékes igazgatóságnak (15.§ (3) Ökológiai jelölés alkalmazhatóságát érintő szankció | Sz1: 15 munkanap hiánypótlásra, vagy cselekmény megtételére maximálisan kiszabható határidő Sz2: Felfüggesztés időtartalma maximum 60 nap | |
Nyilvántartások, engedélyek | ||||
A tevékenység végzéséhez szükséges hatósági engedélyek hiánya | 1 | 2 | ||
Állatok származása | ||||
Engedélynélküli állatbeszerzés 889/2008 EK 9.cikk; 42.cikk | 1 | 2 | 3 | Sz1: vemhes állatok eltávolítására normálisan kiszabható határidő: vemhesség időtartalmának másfélszerese |
Szaporítóanyagok | ||||
A nem ökológiai vetőmagok vagy burgonya vetőgumó felhasználása úgy, hogy a vetőmagot vagy a burgonya vetőgumót az 5. cikk (1) bekezdésében a vetőmagok és a burgonya vetőgumó kezelésére engedélyezetteken kívül eső növényvédelmi termékekkel kezelték 45. cikk (2) (kivéve hatósági előírás) | 1 |