Az Európai Parlament és a Tanács 1144/2014/EU rendelete a belső piacon és harmadik országokban megvalósított, mezőgazdasági termékekre vonatkozó tájékoztatásnyújtási és promóciós intézkedésekről
2016. január 1-jén megkezdődött az Európai Unió agrár-élelmiszeripari termékeket érintő, 2016-2020 közötti új promóciós programjának meghirdetése és végrehajtása. A Földművelésügyi Minisztérium a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával, az Európai Unió Bizottságával, valamint a Fogyasztó-, Egészség-, Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Végrehajtó Ügynökséggel (Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency – CHAFEA) közösen az európai uniós közösségi agrármarketing által érintett ágazatok és szervezetek tevékenységét támogatva, segítséget kíván nyújtani az új promóciós támogatási rendszer 2018. évi pályázati elemeinek ismertetésében és hatékonyabb marketing kommunikációjában.
Az uniós promóciós támogatási rendszer 2018-ban mintegy 170 millió euró forrásra biztosít pályázási lehetőséget, minimum 70%-os uniós társfinanszírozási hozzájárulással. Jelen tájékoztatóval és konzultációval a magyar agrárium szereplőinek megjelenését kívánjuk elősegíteni az Európai Unió belső piacán, valamint a harmadik országokban, segítve a sikeres pályázatok összeállítását és megvalósítását az érintett állami és piaci szereplők tájékoztatása révén.
A programon való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció keretében lehetőség nyílik a Bizottságtól meghívott előadóhoz intézett előzetes kérdéseik megfogalmazására magyar, illetve angol nyelven.
Részvételi szándékot, illetve a megbeszélés tematikájához kapcsolódó kérdéseket az alábbi linken lehet jelezni: https://miniapp.nak.hu