Kampány a vegán táplálkozás mellett

Kiskereskedők az új év vegán kezdetét népszerűsítették a Veganuary, magyarul Vegán Január kampányban. A Veganuary kezdeményezés nyolcadik alkalommal hívta fel az emberek figyelmét világszerte, hogy január folyamán vegán módon étkezzenek.

A Nagy-Britanniában székelő Vega­­nuary elnevezésű nonprofit szervezet körüli érdeklődés tovább növekszik. Mintegy félmillió résztvevő mellett számos vállalat, köztük számos hagyományos vállalat is kihasználja a kezdeményezés hatókörét. A tavalyi évhez képest a regisztrációk száma már körülbelül tíz százalékkal nőtt.

A kampányszervezet sajtóközleménye szerint világszerte több száz vállalat, szupermarket és gasztronómiai intézmény vesz részt a kezdeményezésben ajánlatokkal, különféle intézkedésekkel és speciálisan létrehozott új termékekkel. Tavaly például több mint 600 vállalat, több mint 1200 vegán termékkel jelent meg a piacon a Veganuary kampány keretén belül, a fogyasztók köréből mintegy 440 000 fő regisztrált.

Az együttműködők között főként hagyományos gyártók, éttermek, diszkontok és áruházláncok találhatók, mint például az Aldi, a Lidl, a Nestlé, az Asda, az Unilever, a Rewe, a Tesco és a Morrisons, az ökológiai termékek előállítói közül például a Harvest Moon, a Sonnentor, a Clearspring, a Sunflower Family és az Abel & Cole.

https://organic-market.info
(Biokultúra 2021/1)