Növekvő kereslet a biokozmetikumok iránt Németországban

2016-4-5 landwege kosmetik

A natúr és biokozmetikumok piaca kiváló eredményt mutatott fel az elmúlt évben. Az ellenőrzött forrásból származó termékek forgalma 10%-kal növekedett, meghaladva az 1,1 milliárd eurót. A német ökokozmetikumok iránti kereslet immár évek óta egyértelműen és lendületesen nő, 2015-ben ismét jóval az átlag feletti bővülést mutatott, miközben a csupán néhány természetes alapanyagot tartalmazó (natúr) kozmetikai termékek piacának növekedése csak 1,6% volt. A szokványos szépségápolási cikkek forgalma 2,4%-kal bővült.

A Naturkosmetik Verlag, az IRi Market Research és a GfK Consumer Scan közös piackutatást végzett Németországban, melynek eredményeit a Vivaness konferencián ismertették. Elmondták, hogy az értékesítési csatornák közül a drogériák a legjelentősebbek. A vásárlók itt keresik leginkább a természetes és biokozmetikumokat is. Elsősorban azért fordulnak az ilyen termékek felé, mert fenntartásaik vannak bizonyos alapanyagokkal szemben, emellett pedig mindinkább értékközpontúvá válik a fogyasztás. Elfriede Dambacher piackutató jelezte, hogy ezek a hosszútávú trendek fogják meghatározni a piac fejlődési irányvonalát.

Napjainkban a gyártók különös hangsúlyt fektetnek az innovatív és új technológiák bevezetésére, a helyi alapanyagok felhasználására, testünk külső-belső méregtelenítésére, valamint az USA-ból érkező „csináld magad” kozmetikumok divatjára. A kutatás vezetői arról is beszámoltak, hogy világviszonylatban különböző hatások és irányzatok érvényesülnek – a tengerentúlon például főként a natúrkozmetikumokra összpontosítanak – ám elmondható, hogy a zöld szépségápolási termékek iránti kereslet töretlenül emelkedik. A jövőben is rendkívül fontos lesz, hogy a gyártók és kereskedők egyaránt gyorsan reagáljanak a piaci trendek és fogyasztói igények változásaira. Ahogy Dambacher fogalmazott: „A vásárlókat egyedi célcsoportokra kell felosztani, az univerzális megoldások fölött eljárt az idő.”

http://organic-market.info
(Biokultúra 2016/4-5)