Növekvő ökológiai eladások Ausztriában
Az Ausztriában működő kiskereskedők a 2019-es esztendő során hét százalékkal több bevételt generáltak friss ökológiai élelmiszerek eladásából, mint egy évvel korábban.
Az osztrák vásárlók az elmúlt év során 580 millió eurót költöttek friss ökológiai élelmiszerek vásárlására, ez 7%-os növekedést jelent a 2018-as eladásokhoz képest. Az összes élelmiszereladás tekintetében 9,3%-ra emelkedett az ökológiai élelmiszerek részesedése. Az Agramarkt Austria Marketing (AMA) az ökológiai piacokról szóló piaci elemzéshez 2800 háztartás tervezett vásárlásainak adatait összesítette, valamint a GfK és a Key Quest piackutató cégek adatait is felhasználta. Az AMA a friss termékek körét vizsgálta, melybe beletartoznak a fagyasztott áruk és az úgynevezett kényelmi élelmiszerek is, de nem tartoznak bele a kenyér- és tésztafélék. Az ökológiai élelmiszerek között a legnagyobb arányban a friss tej képviselteti magát 25,5%-kal, a natúr joghurt 23,7%-kal és a tojás 22,1 százalékkal. A legalacsonyabb arányt a kolbász és a sonka képviseli, mindössze 3%-kal.
Az eladási számok azt mutatják, hogy az Ausztriában vásárolt minden ötödik liter tej ökológiai minőségű, 1,38 euró átlagos literenkénti áron. Az eladott mennyiséget tekintve a banán van a második helyen, megelőzve még a burgonyát is. A banán átlagos eladási ára 1,86 euro/kg.
Szerencsés módon az ökológiai gazdaságok számában is növekedés következett be. A Bio-Ausztria egyesület 2019-re vonatkozóan 24 372 ökológiai termelőt jelentett be, az ökológiai gazdálkodók az összes termelők 22%-át teszik ki, ez az előző évihez képes mintegy négy százalékos növekedést jelent. Ennek alapján 665 800 hektárral a mezőgazdasági területek több mint egyötöde áll ökológiai művelés alatt.
Forrás: https://organic-market.info
(Biokultúra 2020/2-3)