Tájékoztató a Bioafach 2017-ről

2017. február 15. és 18. között került megrendezésre Nürnbergben a világ vezető nemzetközi bioélelmiszer és bioáru szakkiállítása, továbbá a naturkozmetikumok nemzetközi szakkiállítása, a BioFach és a Vivaness.

Az immáron 28 éves múltra visszatekintő kiállításra az előző évekhez képest rekordszámú, összesen 51.453 látogató érkezett 134 országból, a Föld minden pontjáról. Mondhatjuk, hogy ez a sok ember nem érkezett hiába, hiszen 88 ország 2 785 kiállítójának (ebből 259 a Vivaness, a kozmetikai termékek szakkiállításán volt megtalálható) termékeit csodálhatták, illetve kóstolhatták.

Idén a Nürnberg-Messe vásárközpont összesen 8 pavilonját töltötték meg az ökológiai ágazat képviselői és termékeik. A kiállítók közül Németország volt az év országa, ezzel összesen 833 német kiállítónak teret adva a bemutatkozásra. Dr. Felix Prinz zu Löwenstein, a Német Ökológiai Élelmiszeripari Szövetség (Bund Ökologische Lebensmittelwirtschaft – BÖLW) elnöke ennek kapcsán elmondta: „Azzal, hogy Németország volt az év országa, a kiállításon résztvevő német ökológiai vállalkozások egy különleges módon mutathatták meg az innováció és fenntarthatóság terén elért eredményeiket.”

A kiállítók a rendezvény végén rendkívül elégedetten nyilatkoztak. Egy független intézet által végzett felmérés szerint a BioFachon kiállítók 89%-a számára a kiállítás összességében sikeres volt. 93%-uk dicsérte a standjukat meglátogató vendégeket, tehát sikerült elérniük a célközönséget, míg a standoknál folytatott megbeszélések 93%-a vezetett új üzleti kapcsolatok megkötéséhez. Ezen túlmenően 85%-uk számíthat a kiállítás után létrejövő üzletekre a négy nap folyamán szerzett kapcsolatok révén. Termékeik megfelelő fogadtatása révén a BioFachon kiállítók 88%-a szándékozik a jövőben is részt venni az eseményen. A látogatókat illetően 97%-uk volt megelégedve a termékválasztékkal és 94%-uk tervezi, hogy a jövőben is ellátogat a kiállításra.

Ugyancsak jó benyomásokkal távozhattak a Vivaness, a természetes testápolás idei nemzetközi szakkiállításán kiállítók és látogatók is. A kiállító vállalkozások 90%-a sikeresnek ítéli a kiállítást, 94%-a elégedett volt a standjukat meglátogatókkal és 93%-uknak sikerült elérnie a fő célközönségét. 85%-uk a jövőben visszatér a Vivanessre. Hasonló reakciók érkeztek a látogatóktól is: 96%-uk elégedett volt a kiállított termékekkel és 90%-uk tervezi, hogy a jövőben is ellátogat a rendezvényre.

Természetesen a 4 nap nem csak a kiállítókról szólt. Magas színvonalú előadások és szakmai fórumok színesítették a programot. A 2017. évi BioFach és Vivaness előadásait a piac minden szegmenséből magas szintű érdeklődés övezte. Az összesen 120 különböző eseményt számláló szakmai és tudományos fórumokra összesen 8 125-en voltak kíváncsiak. A legtöbb érdeklődőt a Globális piaci helyzet című előadás vonzotta, több mint 240 résztvevővel.

A rendezvényre számos magas rangú politikus és köztisztviselő is kilátogatott, így az az ökológiai gazdálkodás jövőjét illető viták egyik fő helyszínévé válhatott.

A rendezvény végén 2017-ben is kiosztották az „Év legjobb új terméke” díjakat. Ennek kapcsán idén is nagyon sok újonnan kifejlesztett termék kapott helyet a BioFach és Vivaness kiállítás újdonságoknak fenntartott standjain. Összesen 770 új terméket regisztráltak erre a két standra (BioFach: 574, Vivaness: 196). A kiállítás folyamán újdonságok standján a világ minden tájáról érkező látogatók közelebbről is szemügyre vehették az ökológiai ágazat leginnovatívabb termékeit. Minden látogató egyaránt 7-7 kategóriában szavazhatott a BioFach és Vivaness leginnovatívabb termékeire. Az „Év legjobb új terméke díj” mellett kiosztották a „Mundus Vini BioFach biobor díjat”, illetve az „Oliva Olaj Díjakat (Olive Oil Awards)” is.

Magyarország 18 kiállítóval vett részt a 2017. évi BioFachon az Agrármarketing Centrum által csodálatosan megkomponált díszletek között. A termelői, feldolgozói és kereskedői oldal mellett képviseltette magát a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. is, aki Partnerei kérésére tárgyalásaikon rendelkezésre állt, a kiállítás adta lehetőséget kihasználva külföldi ellenőrző szervezettekkel meglévő kapcsolatait ápolta, illetve mélyítette el. Ezen tárgyalások során újabb elismerő szavakat zsebelhettünk be a svájci Bio Suisse-től.

2017-ben is a BioFach és a Vivaness volt Európa legjelentősebb eseménye ebben a témában. A kiállításon idén is bemutatásra került a biotermékek teljes spektruma. A rendezvényen kiállítók és a rendezvényre kilátogatók az üzleti kapcsolatokon túl nagyszerű élményekkel is gazdagodtak. Folytatás 2018. február 14-én.

A magyar standon kiállítók: Biofidel Kft., Bio­hun­ga­ricum Kft., Biopont Kft., Corn Oil Press Kft., Fitoherb Kft., Gyöngyösi és Társai Kft., MNKH Promóciós Zrt. – Áldomás, Pilze-Nagy Kft., Rédei 97 Bt., Schmidt und CO Kft., Silvestris & Szilas Kft., Szatmári Ízek Kft., Szimita-Trade Kft., Ziegler Kft.

Rajtuk kívül önálló kiállítóként vett részt a Vivaness két helyszínén is a kozmetikumokat fejlesztő, készítő Biola Bio­kozmetikai Kft., a BioFachon a Natur Gold Europe Kft. és anyavállalatával együtt a HiPP Kft. is.

Bokros Péter tanúsító
Biokontroll Hungária Nonprofit Kft.
(Biokultúra 2017/2-3)